The Big Five compleet - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu The Big Five compleet - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu

The Big Five compleet

Door: Mariette en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

19 Februari 2011 | Tanzania, Ngorongoro

Ngorongoro Crater.

Met een prachtig afscheid van de Serengeti, zien we in de verte al de eerste donkere wolken boven de krater samenpakken. Het regent in de verte en in die regen komen we uiteindelijk ook terecht. Dakje naar beneden, raampjes dicht en dan weer verder. Bij binnenkomst in het Ngorongoro (een uitdaging om die naam goed uit te spreken) Crater National Park zien we dat niet alleen mensen schuilen voor de regen. Deze foto van de vier schuilende apen vinden wij wel erg leuk. We hebben op dat moment al erg lang gereisd en onze volgende overnachting in Ngorongoro Crater Forest Tentet Camp blijkt op nog maar 15 km te liggen. Dat valt mee, alhoewel Mariëtte gelezen had dat de de laatste 12 km over onverharde weg zou zijn. Na drie km slaan we een pad in waarbij we na enkele honderden meters al in hele diepe plassen belanden. De auto kan ook dansen door de enorme modder en het wordt een barre tocht naar boven. Zelfs onze landrover Defender (voor de kenners onder ons toch een krachtige jeep) had er moeite mee om in de glibberige modder de berg op te komen. In ieder geval waren we blij dat we over waren en hadden al snel bedacht dat we dit niet nog drie keer zouden doen. We hebben onze Sam gevraagd om voor morgenavond in het geval van slecht weer een alternatief te zoeken. In onze tent was het zo koud en wij waren zo koud dat we gevraagd hebben om de kachel in onze tent aan te maken (gaat op houtskool). Thee en daarna knapten we weer een beetje op.
‘s Avonds lekker gegeten en het was zo waar de hele avond droog.
Maar niet voor lang. ‘s Nachts begon het weer te onweren en heftig te regenen en de volgende ochtend regende het nog.
We zouden inderdaad niet blijven en de volgende dag door gaan naar Migungo Forest bij Lake Manyara. Hier waren we al eerder op onze reis geweest.

Vervolgens op naar de krater. Het weer in de krater kan totaal anders zijn als daar boven aan de rand. Het was droog en de zon scheen volop. In deze krater leven totaal nog 15 neushoorns. En ja de neushoorn is toch de laatste van de Big Five die we nog zouden willen zien. We zagen er in de ochtend drie op een afstand dat het zelfs met de verrekijker nog stipjes bleven dus ja dat kunnen we niet echt meetellen. Volop genoten van hyena’s die om af te koelen in het water gaan liggen langs de kant van weg, weer veel mooie vogels gefotografeerd en in de loop van middag kregen we toch nog de verrassing van ons leven. Op zo’n honderd meter afstand zien we een neushoorn met haar jong voorbij lopen. Enorme kanjers van beesten waarvoor ook de buffel een rondje om maakt.
Daarna op weg naar Lake Manyare waar we een leuke avond hebben omdat we een gezin treffen uit Vlissingen. De dochter heeft een half jaar gewerkt in Tanzania als vrijwilliger.

De volgende dag leidt ons naar Tarangire National Park.

Bedankt voor al jullie leuke reacties en Hanny bij het bereiken van onze 20ste olifant was jouw badje nog niet warm……

Lieve groet van Theo en Mariëtte.

• 19 Februari 2011 - 18:06

Hans & Karin:

Super!
    Heeft theo nu een fototoestel of een jachtgeweer in zijn hand?

• 20 Februari 2011 - 13:33

Jan En Annie:

ontzettend leuk die verslagen en natuurlijk daarbij de mooie foto,s .
    theo en mariet heb nog een fijne tijd in afrika.
    groet jan en annie