Expeditie Cruise dag 2 (31 december) - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu Expeditie Cruise dag 2 (31 december) - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu

Expeditie Cruise dag 2 (31 december)

Blijf op de hoogte en volg Theo

31 December 2012 | Chili, Punta Arenas

Vandaag oudejaarsdag. Nog voor het ontbijt hebben we vanaf half zes uitzicht op de gletsjers van Gletsjer Alley, de voor zich sprekende bijnaam van dit deel van het Beagle kanaal. Dat kanaal dankt zijn naam aan de boot van Darwin, die hier een tijdje terug langs kwam.

We bepalen bij het ontbijt vast wie het eerst van onze tafel nieuwjaar heeft. Dat worden dan toch de Russen, zij hebben eerst ongeveer 8 x nieuwjaar en dan zijn wij met het Franse stel en de Duitser vanavond aan de beurt en dan natuurlijk een uurtje later de Engelsen. Vanochtend om 9 uur al weer van boord om een naar de Pia Glacier te gaan. Deze is erg mooi en we maken een wandeling naar een hoger punt. Deze klim nam maar 20 minuten in beslag en vandaar een prachtig uitzicht over de glacier.
Overigens een fijne bijkomstigheid is dat aan het eind van de wandeling er iemand klaar staat met een tafeltje met warme chocomelk en naar keuze dit aangevuld met whisky en Mariëtte vindt dat wel heel erg lekker!

's Middags kunnen we kiezen: of een stevige, steile klim, met natte voeten, naar een waterval, of vanaf het schip zelf dichter naar de Garibaldi Glacier varen. We kiezen voor het laatste, we zijn meer wandelaars dan klimmers. Elke excursie wordt voorafgegaan door een presentatie, en we zagen al snel dat deze klim niet voor ons was.
Niet iedereen redt het om tijdens elke presentatie wakker te blijven: het is wel heel verleidelijk om in de half verduisterde lounge af en toe even je ogen te sluiten.
We zitten dus 's middags op het panorama dek, in het zonnetje, met een warme choco whisky bij de hand, van het fraaie uitzicht op het fjordenlandschap met gletsjer en watervallen te genieten.

Oudejaarsavond vieren we met een speciaal diner, en met een hoop toeters en bij gebrek aan vuurwerk laten we ballonnen knallen.
Kort na middernacht loopt het feest af, morgenochtend is het weer vroeg op.