Van Beijing naar Xiahe - Reisverslag uit Beijing, China van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu Van Beijing naar Xiahe - Reisverslag uit Beijing, China van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu

Van Beijing naar Xiahe

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

21 Mei 2007 | China, Beijing

De tweede dag zijn we vroeg opgestaan en om 8.30 uur zaten we al in een taxi naar het Zomerpaleis in Beijing (Peking). We waren daar al eerder geweest maar toen was het erg koud. Het meer was bevroren en er lag sneeuw. We besloten omdat het zo lekker weer was een tochtje per boot over het Kunming lake te maken. Met zijn tweeën in een elektrisch bootje. Best wel romantisch, zou je denken maar ik zat aan het stuur en Theo was foto's aan het maken. Het was wel erg druk! 's Middags hebben we de Temple of Heaven bezocht. Dit is een erg mooi complex met tempels en een fluistermuur, doch deze werd door de grote hoeveelheid mensen overschreeuwd.
's Avonds een echte hot spot, restaurant Garden of Delight, gesitueerd achter de stalletjes met etenswaar bij de winkels. In een boekje in Nederland gevonden en met wat moeite zijn we er hier ook terecht gekomen. Heerlijk gegeten en gedronken, doch dit keer voor Westerse prijzen, maar zo aan het begin van deze reis kon dat er nog wel af.
Zondagochtend om 6.00 uur werden we opgehaald voor vertrek naar Xiahe. Met het vliegtuig eerst naar Lanzhou en daar zouden we opgepikt worden. We hadden wel 20 minuten vertraging en er was helaas geen chauffeur. Het was wel grappig want er was wel iemand die ons naar Xiahe wilde brengen, en we twijfelden of hij nu onze chauffeur was. Maar toen bleek dat we wel 1300 Yuan (=130 euro) moesten betalen hebben we toch nog even gewacht. Gebeld en na plusminus een uur kwam dan toch onze minibus met chauffeur. Een hobbelige kuilentocht naar Xiahe. De tolweg ligt naast de weg waar wij op reden en er reden inmiddels ook auto's op maar blijkbaar vond onze chauffeur deze route toch avontuurlijker. Je kunt daar dan ook niets op zeggen want de chauffeur spreekt echt geen woord Engels en wij tot op de dag van vandaag geen Chinees. Na vijf uur kwamen we aan in Xiahe en daar hebben we opnieuw een leuk hotel. Het ligt naast het Labrangklooster, welk echt een uniek exemplaar is in de wereld.
In dit kleine plaatsje weet je niet wat je ziet, in het volgende bericht zullen we hier wat over schrijven.

• 21 Mei 2007 - 17:43

Martine En Ineke:

Geweldig leuk om jullie op deze manier te volgen. Is voor ons ook nieuw. Heel veel plezier en een hele goed tijd gewenst! Groetjes