Klaar voor de start - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu Klaar voor de start - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu

Klaar voor de start

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Theo

17 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Nu zijn we nog in Amsterdam, maar wel al bijna klaar met pakken. Vanmiddag is het zover dan vertrekken we voor onze reis naar Tibet. We starten dus donderdag 17 mei, met een vlucht naar Beijing; we komen de 21e juni terug uit Kathmandu.
Als experiment gaan we via dit dagboek proberen de thuisblijvers op de hoogte te houden, met behulp van tekst en beeld. Dat zal wel niet dagelijks gaan gebeuren, eenvoudigweg omdat we onderweg niet elke dag toegang tot internet hebben, maar wie weet lukt het om regelmatig een update te verzorgen.

De aankomst in Beijing brengt ons nog op bekend terrein – daar zijn we in 2003 al een keer een week geweest. 2 dagen later vertrekken we in westelijk richting, en vanaf dat moment is het allemaal onbekend voor ons.

Wie het leuk vind kan reageren op de berichten, en die komen dan ook weer op de site.

• 17 Mei 2007 - 13:09

Ton En María Jesús:

Hallo dierbare, moedige en avontuurlijke familie leden,

De wereld lijkt nu echt een dorp te worden. Een paar weken geleden zaten jullie aan de westkant van dit dorp (USA) en nu aan de oostkant (china , Tibet, Nepal). Hopelijk valt er nog steeds veel eigens te beleven aan de inheemse culturen voordat de uniformerende kracht van het westersde neoliberale model deze teveel gaat aantasten dan wel vervormen.
    Nogmaals een hele goede start en een in alle opzichten goed verblijf in het Verre Oosten. We "reizen" met jullie mee. Mochten jullie de komende jaren nog eens zo´n "uitje" willen plannen en je denkt , omdat jullie dan ook niet meer de jongsten zijn, een dokter naar het lichaam en een dokter naar de geest nodig te hebben, aarzel dan niet contact op te nemen met ons.
    Doe de hartelijke groeten aan Eddy en AnneMarie.

Ton

• 17 Mei 2007 - 18:13

Tineke En Cor:

Hé wereldreizigers!

Wat leuk dat we op deze manier met jullie meemogen naar verre oorden. We zijn natuurlijk reuzebenieuwd en zullen alles op de voet gaan volgen. Geniet eerst nog weer even van de drukte in Beijing, daarna komen jullie vast in een heel ander China terecht. We hopen dat jullie genoeg Gb-tjes hebben meegenomen voor de camera ;-)
    We wensen jullie een voorspoedige reis, pas goed op elkaar en kom met een reistas vol verhalen weer terug!
    Alvast "Ganbei!" op de eerste TsingTao die jullie straks kunnen nemen na de landing.

Groetjes,
    Tineke en Cor

• 19 Mei 2007 - 16:23

Bets & Bart:

Hallo globetrotters! ! vanuut Skalkaar (dit kan theo ook nog wel voor jullie vertalen) wensen we jullie een fantastische reis,we blijven jullie op de voet volgen, letterlijk dan hè. en ook de hgr aan eddy en annemarie.
    p.s.eddy niet te veel foto's laten maken, want hier spelen ook andere belangen,(commercièle)

• 01 Juni 2007 - 14:24

Han En Annielies:

Wat een belevenis allemaal daar is Vietnam een kleinigheidje bij. Leuk om zo op de hoogte te blijven we genieten ervan en raadplegen regelmatig de atlas de topografie zit niet in het permanente geheugen. Ik had al eerder gereageerd maar als ik de reakties bekijk zitten wij er niet tussen en dus nog maar een keertje proberen. Heel veel reisgenot en leuk dat we zo op de hoogte worden gehouden. Groet Han en Annielies. Ook groeten aan de voor ons onbekende reisgenoten, Bij zo´n reis heb je elkaar hard nodig althans dat denk ik.