Iguazu watervallen - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu Iguazu watervallen - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu

Iguazu watervallen

Door: T&m

Blijf op de hoogte en volg Theo

22 December 2012 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Na een kort vluchtje van Buenos Aires naar Iguazu zijn we hier beland in een prachtige rustige groene omgeving. We hebben de eerste dag een beetje rondgekuierd en ons voorbereid op het eerste bezoek aan de watervallen, de Argentijnse zijde.

Vrijdagochtend om 7.40 stipt vertrokken we. Het weer van die dag voorspelde niet veel goeds, maar de temperatuur is prima (rond de 25 graden). Bij aankomst in het park kwam de eerste stortbui over ons heen. Plastic ponchootje en weer op weg. De watervallen zijn echt prachtig. Je weet niet wat je ziet en met al het geweld van het water, je moet het ervaren! We gaan van waterval naar waterval, er komt geen eind aan, overigens ook niet aan de stortbuien. Ergens tussen twee watervallen vroeg Mariëtte zich hardop af of er hier geen leguanen of varianten zouden zitten, waarop Theo achteloos reageerde met kijk eens naast je. Daar zat op een rots aan het water een kaaiman te wachten op langslopende fotografen.

In de loop van de middag hebben we dan ook nog een spectaculair boottochtje. In Nederland met dit weer zou dat zeker niet doorgegaan zijn,maar hier stappen we dapper inmiddels al doornat op de boot en beginnen we leuk met een prachtige fotoshoot om daarna met de boot onder de waterval door te gaan. Vervolgens ben je dan ook tot op je ondergoed echt doorweekt.

Na dit, let op het all for fun, gaan we kletsnat op een grote jeep om door de jungle te rijden. Met wat wind ben je dan zo weer droog, helaas omdat het tijdens dit ritje het weer een beetje begon op te knappen, duurde dat bij ons tot aankomst in het hotel. Maar wel een prachtige dag!

Vanochtend de tweede dag naar de watervallen, maar dan aan de Braziliaanse kant. De uitzichten op de watervallen zijn van die kant nog mooier, omdat je dan zicht hebt op het geheel en het is vandaag prachtig weer. We genieten enorm en hebben een heerlijke ochtend.

En dan is het tijd voor rust, een heerlijke middag aan het zwembad, we zijn weer een beetje bijgekleurd. Fijne bijkomstigheid deze dagen is dat onze Travel agency iets goed te maken had en dat deed middels reeds twee dagen een lekkere fles wijn op onze kamer en blijkbaar wil ons hotel niet achterblijven, dus hebben zij ons een upgrade gegeven naar een mooie kamer en daar zitten we nu lekker te genieten van een glas wijn.

• 23 December 2012 - 13:17

Eddy:

Hoi Theo en Mariette,

Weer goed op weg dus, en met veel water! Hier is het ook één en al nattigheid. Ga vanmiddag even Henk opzoeken in Deventer. Geniet weer van jullie verslagen.

Groeten, ook van Marije en Annemarie, Eddy.

• 23 December 2012 - 14:40

Miryam:

De Klarenbeekse watervallen hebben vannacht 40 mm regen gebracht maar ze brengen heel wat minder plezier dan die prachtige waterval van jullie:) De paarden vanmorgen maar flippers aangedaan (ha ha). Mark is vanmorgen teruggekomen uit Jakarta dus wij gaan zo ook aan een lekker glaasje wijn. Proost!

• 23 December 2012 - 15:09

Tim En Marjolijn:

Leuk leuk leuk! Geniet lekker! En wij volgen jullie :)..!

Liefs uit Utrecht!

• 23 December 2012 - 17:54

Herman En Veronique:

Het klinkt weer heerlijk wat jullie allemaal meemaken! En zo'extra verwennerij van je travel agency plus upgrade van het hotel is ook niet weg! Veel plezier verder, ontspan en geniet.
    Ik mail jullie zo even ivm planten en post, omdat wij een paar dagen naar Schiermonnikoog gaan.

• 26 December 2012 - 13:25

Jan En Annie:

Hoi Theo en Mariët,
    Dit ziet er allemaal weer erg mooi uit en wij hopen dat jullie er ook lekker van genieten.
    Dit alles zullen we de komende tijd wel horen en zien bij jullie thuis.
    Heb nog een mooie vakantie en vanuit een zeer nat nederland de groeten jan en an.

• 26 December 2012 - 19:12

Bob & Ellen:

Wat is het er mooi hè.. Vast veel plaatjes geschoten met water en regenbogen!! Veel plezier nog en geniet van dit prachtige continent!!

Liefs Bob en Ellen

• 04 Januari 2013 - 13:33

Jeannette:

Ha Mariette en Theo!

Een heel gelukkig 2013 voor jullie beiden!
    En wat een schitterende reis zijn jullie aan het maken. Indrukwekkend!
    Groet Jeannette