aankomst in Tanzania en eerste dag - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu aankomst in Tanzania en eerste dag - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu

aankomst in Tanzania en eerste dag

Door: Mariette en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

09 Februari 2011 | Tanzania, Arusha

9 uur vliegen is altijd weer langer als dat je van te voren denkt. Locale tijd half 10 's avonds landen we op Kilimanjaro airport en daarna bleek onze bagage in de enige kar te zitten, waarvan het personeel nooit had gedacht dat daar nog iets in zou zitten. Buiten het vliegveld werden we opgewacht door onze gids/chauffeur Sam, die ons naar onze eerste bestemming bracht. Vandaag 9 februari een volle dag te gaan in Arusha Nstional Park en hij stelde voor om 8.00 uur te vertrekken. Het was een prachtige eerste dag met een hoge score aan wild. Om maar wat te noemen: zebra's, giraffen, wrattenzwijnen,buffels, bavianen, flamingo's (heel veel!) olifanten (wel drie, die mama, die papa en die baby), kalebasapen, afrikaanse visarend en nog heel veel meer mooie vogels. En op de terugweg in de jeep viel Mariëtte in slaap!
Nu zitten we heerlijk buiten gezellig op de veranda te genieten van een biertje en een lekker glas witte wijn. Morgen naar Lake Manyara, waar we in ieder neushoorns en nog meer flamingo's gaan zien.

Lieve groet, Theo en Mariëtte

• 09 Februari 2011 - 16:24

Anne Mieke En Gerard:

zo, dat is al een enorme score voor een eerste dag! Leuk. Ben benieuwd naar de volgende dagen (en foto's!)

• 09 Februari 2011 - 17:09

Mark & Miryam:

Wat een geweldige foto's!!! Maak er vooral meer; we krijgen ook zin in Afrika. Geniet van het heerlijke weer en van elkaar!

• 09 Februari 2011 - 18:07

Tineke En Cor:

Fantastisch goed begin op zo'n 1e dag! Geniet van al het moois.
    groetjes,

• 09 Februari 2011 - 18:22

Herman & Veronique:

Wow! Wat een andere wereld zo van de ene op de andere dag. Ik snap wel dat Mariet daar even van moest bijkomen:-) zou ik ook hebben. We zijn heel benieuwd naar jullie verdere avonturen. En de post ligt op de trap hoor (wat een anti-climax:-)
    Groetjes en geniet ze!

• 09 Februari 2011 - 22:17

Hanny:

Ha safarigangers!
    Wat een prachtige foto's en geweldig zo'n eerste dag!
    Nog veel meer mooie en bijzondere dagen gewenst!
    Mijn huis staat inmiddels vol met Ytongblokken en badkamertegels!
    Achterin mijn tuin staat het ligbad op een zielig skeletje...
    Ik denk, dat t na 20 olifanten bij jullie af is. Heel onwezenlijk: zo'n grote kale badkamer!
    In ieder geval leuk, zo snel al van jullie te horen!
    liefs Hanny

• 10 Februari 2011 - 08:40

Wiger:

Dag Theo & Mariëtte,

Dat ziet er prima uit! Hier in het Nieuwegeinse verwachten we nog wel een foto met jullie in de Afrikaanse jungle met een aantal ERWin attributen. Lijkt me goed voor de 3e normaalvorm :-)
    Geniet van de mooie tijd!!!

Groetjes, Wiger

• 11 Februari 2011 - 12:52

Joke/Henk/Bas:

De beelden alleen al lijken een inspirerende omgeving te beloven met een weelderige fauna. Samen met de geluiden en de geuren die jullie zullen waarnemen zal het ongetwijfeld een indrukwekkende ervaring worden. Heel veel plezier.

(De kalebasaap lijkt ons trouwens een tot nu toe onbekende soort (primeurtje of toch niet?)

• 12 Februari 2011 - 10:48

Bets & Bart:

Hoi safaristen van het eerste uur, ziet er al byzonder enerverend uit, en probeer of je die temperatuur vast kunt houden, want ik heb het vermoeden, als ik hier naar buiten kijk dat het regenseizoen is losgebarsten. geniet dus maar van deze vakantie. see you.

• 12 Februari 2011 - 11:27

Jan En Annie:

Geweldig al die plaatjes uit afrika theo en mariët heb nog een fijne vakantie plus wij zijn zeer benieuwd op de volgende pictures.
    Trouwens Henk heeft het over dat een kalebasaap een onbekende soort zou kunnen zijn maar lees goed kale-bas-aap.
    niet onbekend dus henk.