Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Mariette en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

04 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Gisteren na een goede vlucht aangekomen in Prince Palace hotel in Bangkok, dat is voor ons een beetje thuiskomen.

Na aankomst niet veel meer gedaan, alleen nog een hoofd- en schoudermassage, dat blijkt heel goed tegen de jetlag te werken.

's Avonds naar Khao San Road, het backpackerskwartier, maar door de jaren heen lichtelijk geupgrade en nu een prettig chaotisch toeristische mix.
Je kan hier nog altijd voor 15 baht (nog geen 40 cent) een pad-thai kopen bij de straatverkopers, daarmee heb je een prima avondmaaltijd.

Als je op rondreis gaat door ZO Azie begin je hier met je outfit: kleding, maar vooral ook dreadlocks, liefst geverfd, (nep) tattoos en zo verder.

Het is geen hoogseizoen, dus relatief rustig. Elk jaar lijken er meer vrouwen van de bergstammen uit Noord-Thailand rond te lopen, met nog steeds dezelfde handelswaar.

Nieuwste trend: de vis-spa. Massages zijn hier van oudsher populair, in verschillende soorten. Thais, Zweeds, voet-reflex en dergelijke. Maar ineens zie je nu de vis-spa, en dan direct overal. Elk emassage salon heeft nu ineens een grote bak met visjes, en een paar banken er omheen. Tegen betaling mag je daar je voeten inhangen en zo de vissen voederen.

Ergens tussen Khao an Road en de rivier een restaurant binnen gelopen, en dat is hier altijd prijs: heerlijke Som Tam (papaya) salade, gefrituurde vis met chilis en Thaise basilicum, pad thai en sate voor Mariette.

We zijn begonnen!

• 04 Juni 2011 - 08:10

Thijs:

Dat klinkt als een erg goed begin, heerlijk!

Ik kan het niet helpen me af te vragen wat ze eigenlijk doen met de overleden visjes uit de vis-spa. Basis voor "Yam pla kapong"?

• 04 Juni 2011 - 11:02

Hanny:

Geweldig hoor, heel veel plezier!!!
    Dank voor je smsje!
    Ik ben dit keer geheel in (mijn)traditie jullie trouwdag vergeten....
    Jullie badeend heeft inmiddels gezelschap van een heleboel kleine eendjes, die binnenkort allemaal een modderbadje gaan nemen....
    Geniet ervan!
    Lieve groeten Frans en Hanny

• 04 Juni 2011 - 13:30

Herman & Veronique:

Het klinkt allemaal heerlijk en heel exotisch, alsof jullie in een hele andere wereld zijn en toch thuiskomen!
    Geniet ze!

• 04 Juni 2011 - 17:12

Gerard En Anne Mieke :

leuk dat jullie de visjes voeren; doen wij hier maar niet met de beren ;-)

Veel plezier en geniet ze.

• 06 Juni 2011 - 13:28

M.daggelders@kpnmail:

Wat is een pad-thai? De vis-spa hebben ze ook bij sauna de Zwaluwhoeve in Nederland:) Mocht het visgefriemel jullie bevallen zijn, kunnen jullie het in Holland nog eens overdoen. Geniet van al het moois!!
    Groetjes, Miryam

• 06 Juni 2011 - 18:13

Arnout:

Dacht even dat jullie een Thaise iPad hadden gekocht, maar is dus gewoon eten.
    Nog even een nieuwtje bij ons (werd getriggerd door Hanny's eendjes), we hebben weer een Poes (heeft Mieke via iemand uit de buurt geregeld), een heel mooie zwarte, bleek ze in verwachting te zijn, nu hebben we er opeens twee bij (ook mooi zwart :-)