Een dagje Bangkok, en weer naar huis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu Een dagje Bangkok, en weer naar huis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu

Een dagje Bangkok, en weer naar huis

Door: Mariette en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

30 Juni 2011 | Nederland, Utrecht

Inmiddels zijn we al weer even thuis, maar we zijn na vertrek van Ko Phangan op dinsdag 28 juni nog 2 dagen in Bangkok geweest.

Op woensdag zijn we met de trein heen en weer geweest naar Samut Sakhon, een havenstad aan de Golf van Thailand. Een ritje van een uur met de boemel: veel stations, een topsnelheid van 60 km per uur, en regelmatig moet er een markt aan de kant worden geschoven om de trein door te laten.

Zodra we met de trein vertrekken laten we het stadse Bangkok achter, zien we geen buitenlanders meer.

Op de bestemming aangekomen varen we met een klein bootje de rivier af naar de monding aan zee. We zien heel veel kleine tot middelgrote visserij boten. De meeste zijn afkomstig uit Birma en Indonesië, en hebben elk tientallen vissers aan boord - het achterdek is vol met netten en vissers die de netten verzorgen.

We zien de verse vis met mandenvol aan land gebracht worden, en direct naar de markt waar ze verkocht wordt, samen met schildpadden, slangen en allerlei andere koopwaar.

Na nog een tochtje met riksja's en enkele tempelbezoeken, waaronder een met van die dure verse vogelnestjes tegen het plafond, gaan we weer terug richting Bangkok.

Nadat we de vorige avond wat luxer hadden gegeten op een van de fraaie "rooftop" restaurants (voor de liefhebber: Siam@Siam), wilden we op onze laatste avond in Bangkok liefst Thais eten aan de rivier (Chao Praya). Maar ja, onze oude favoriet (Ban Po, vlak bij Khao San road) is al een paar jaar dicht, en de vervanger daarvan, bij de Rama VIII brug, bleek zijn beste tijd al gehad te hebben.

Slenterend door Bangkok kwamen we in de buurt van het voormalige Ban Po - en nu blijkt daar, op dezelfde plek, een een modern nieuwe restaurant te zitten, met (ook) een Thaise menu kaart.

Afijn, om een lang verhaal niet nog langer te maken: we hebben hier een heerlijke afsluiting gehad van een boeiende, warme, relaxte, smakelijke etc vakantie.

Inmiddels zijn we na een voorspoedige vlucht afgelopen donderdag 30 juni weer thuisgekomen.

Dank voor jullie belangstelling.

Hopelijk kunnen we over enige tijd weer een reis gaan beschrijven - alleen weten we op dit moment nog niet wanneer, en naar waar.

Tot dan!

• 04 Juli 2011 - 22:43

Hanny:

Ha reizigers,
    Goh, jullie hadden zo door kunnen reizen naar Deventer! Het Deventer op Stelten programma was dit jaar zeer bijzonder: het worpplantsoen was omgetoverd tot een park met overal brandende potten, vuurkorven, een brandende fontein-- echt een bijzondere ervaring! Door heeeeeel het plantsoen!
    Verder vele bijzondere acts en technische hoogstandjes!
    Nog 2 weekjes werken, dan kan ik mijn tas ook een tijd aan de gevel hangen!
    liefs en tot gauw, Hanny

• 10 Juli 2011 - 18:32

Herman & Veronique:

Wow, wat een aparte wereld! Schildpad, slang... en wat een bijzondere boten. Een bijzonder uitstapje. Hoe wisten jullie dit? Heeft de reisorganisatie jullie getipt?
    En wat zijn precies 'dure verse vogelnestjes tegen het plafond'? Hoezo duur? Worden die vogeltjes er dan voor betaald?:-) Het klinkt heel intrigerend.
    Nou, dit zijn zo wat nieuwsgierigheden van onze kant, die opkomen bij het lezen van dit laatste verslag. Intussen hebben we jullie alweer gezien en hebben we samen gezellig bijgepraat in de 'achtertuin', maar toen hadden we dit verslag nog niet gelezen.
    Groetjes!