Van Laos naar Ko Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu Van Laos naar Ko Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu

Van Laos naar Ko Phangan

Door: Mariette en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

21 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Op tijd voor de vlucht werden we opgehaald voor de rit naar Pakse vanwaar we terug gaan vliegen op Bangkok. Overigens is Pakse een mooie stad, liggend aan de Mekong met mooie brede wegen. De vlucht is 3 kwartier vertraagd, en we komen ook wat later aan in Bangkok, waar we ook te horen kregen dat onze vlucht naar Ko Samui vertraging had en in plaats van half 3 pas om 16:10 vertrok. Gelukkig maakte dit voor ons niet veel uit. Onze boot naar Ko Phangan zou om 18:30 uur vertrekken en die zouden we gemakkelijk gaan halen.

Een hele voorspoedige reis en om ongeveer half 9 ’s avonds waren we op onze bestemming in de Rasananda resort op Ko Phangan. Hier wordt het 8 dagen genieten, heerlijk strand , lekker luieren, lezen en lekker eten. En natuurlijk op 17 juni mijn verjaardag.

DANK DANK voor alle leuke berichten op site, sms-berichten en zelf een real time telefoontje! Theo heeft met de chef kok Toni hier een prachtig romantisch avondje aan het strand georganiseerd en we hebben een heerlijke gezellige avond gehad. Dat kun je wel aan Theo overlaten, kan ik jullie verzekeren.

Verder hobbelen we hier lekker de dagen door. Gisteren hebben we zelfs beach volleybal georganiseerd, waarvoor het personeel dan het volleybalnet gaat voorbereiden. Nu hopen ze elke keer dat het of om half vijf gaat regenen of de dag dat wij hier vertrekken. Ik ben bang dat ook vandaag het volleybalnet uit de kast moet gaan komen!

Vandaag is het overigens 21 juni en hebben we een wandeltocht ondernomen naar het andere strand. Hans en Karin, weten wel wat we bedoelen en weten waarschijnlijk ook dat dit via Panviman Resort niet gaat lukken, wij hebben de verschillende mogelijkheden onderzocht en kwamen daarna ook bezweet tot de conclusie dat we het dan maar over de weg zouden gaan proberen.

Op het andere strand was nog steeds Nice bungalows , de plek waar we ooit ja al weer 15 jaar geleden voor het eerst hier op dit eiland op vakantie waren. De voorkant van het resort was volledig vernieuwd, maar een gedeelte van het oude resort was nog in stand.

Op de terugweg kregen we gelukkig een lift en uitgeput en volledig toe aan een massage kwamen we weer op ons resort terug. Ja, lieve familie en vrienden, het luie leventje hier kent zo zijn afwisseling!

Lieve groet, Theo en Mariëtte

• 21 Juni 2011 - 21:10

Hanny:

Hai,
    Jullie zijn wel echt aan het luieren, dat is ook wel even andere koek kwa foto's...Ook al luieren...
    Hier buffel ik nog door- 3 weken nog en dan kan ik ook luieren!!!!!
    dikke kus voor jullie luierlakken, geniet er nog maar lekker van!
    Hanny

• 23 Juni 2011 - 12:17

Ton Broekman:

Dag Mariëtte en Theo,

Reizen is een omslachtige manier van thuiskomen schreef Bomans, maar , voeg ik eraan toe, toch is het wel erg prettig om wat in die omslachtigheid , in dat tijdloze, te blijven hangen. Heb nog een paar fijne dagen en een goeie reis terug als ook die dag onvermijdelijk weer aanbreekt.

Spaanse groeten terwijl Antonio zijn nieuwe elektrische gitaar aan het uitproberen is. Hopelijk hoeven we niet te verhuizen.

• 25 Juni 2011 - 21:04

Rob:

jongens, ziet er geweldig uit! denk af en toe aan de harde werkers hier in de regen. dan kan je des te meer genieten van al het moois aldaar!
    Mariette: tsja, als NL niet moet spelen vergeet ik natuurlijk je verjaardag. Dom dom dom. excuus, maar alsnog: van harte:-)
    groet, Rob mede namens mijn geliefde en zonen