Van Ko Phangan naar Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu Van Ko Phangan naar Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Theo Mariëtte - WaarBenJij.nu

Van Ko Phangan naar Ko Samui

Door: Mariette en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

26 Juni 2011 | Thailand, Ko Samui

Na 8 dagen verlaten we dat fijne resort waar we jullie niet te veel mee willen vermoeien.
Op de afscheidsfoto zie je de paraols waaronder we een diverse boeken hebben kunnen lezen, tussen de maaltijden op het strand, de massages, wat sporten en zwemmen, nou ja, drijven door.

We spenderen nu nog een soortgelijke dag of 5 op Ko Samui, het iets grotere buureiland, waar we vanaf het Rasananda resort na slecht 30 minuten in de speedboot arriveren. De heen weg met de ferry, en aansluitend een auto dwars over het eiland had ruim drie keer zo lang geduurd.

We verblijven bij BuriRasa, aan het relatief drukke Chaweng strand: je ziet hier soms wel 40 mensen tegelijk in zee. En er lopen hier ook verkopers rond, zie foto, met lekkere hapjes, souvenirs en zo.

Kortom, geen spannende reisverhalen meer (alhoewel - die pompoencurry bij de lunch mocht er wezen, om niet te praten over die pomelo garnalen schotel van gisteren).

Groeten, en tot binnenkort!

PS er schijnen wat mensen te klagen over het regenachtige weer in NL - vreemd, wanneer wij hier naar het nieuws kijken zien we zon en 30 graden vandaag bij jullie ...?

• 26 Juni 2011 - 19:15

Hans & Karin:

Vandaag even tropisch warm maar vanaf woensdag weer naar de 19 graden dus...
    geniet van jullie laatste 4 dagen, tot bels/ziens!

• 26 Juni 2011 - 23:04

Hanny:

Regen?
    Nou, zo af en toe is er echt een flinke hoosbui!
    Toch is door de afgelopen droogte de grond nog niet zo, zoals ie moet zijn. Ondanks alle buien is het met de vochtigheid voor gewasjes enzo nog niet in orde.
    Ik kan me wel voorstellen, dat je je vermaakt, daar onder die parasolletjes en in de buurt daarvan!!
    Ik had net Frans aan de telefoon en net als hij, ben ik echt wel toe aan vakantie!
    Lekker weg en daarna heerlijk klussen in en om huis!
    En wie weet, nog eens een uitstapje richting jullie!
    dikke kus Hanny

• 28 Juni 2011 - 19:42

Martine En Ineke:

Tja. als we die strandfoto zien.... , dat ziet er heel aanlokkelijk uit.
    Wij zitten nu in een hele heftige onweersbui met donder en bliksem vlak boven ons. En zijn wel blij met de verkoeling die dat zal brengen. En ook met het vocht.